sepialc

Stressbestendig leven en werken

De vitale en stressbestendige medewerker & organisatie

 

Veel medewerkers voelen dat de organisatie waarvoor zij werken vooral energie kosten en slechts beperkt opleveren. Tegelijkertijd zijn er in dezelfde afdeling of in hetzelfde team medewerkers die iets heel anders ervaren. Blijkbaar spelen persoonlijke factoren ook een belangrijke rol of iets energie kost of oplevert.

Iedereen wil graag positief en vitaal zijn of in een positieve omgeving werken, maar dat blijkt vaak nog lastig om te realiseren. Als u zich vitaal voelt, voelt u zich goed, u treedt uw wereld met meer energie tegemoet. Als uw organisatie en uw medewerkers vitaal zijn, is er minder verzuim, minder gemopper en is er meer focus, plezier en energie om de doelstellingen te behalen.

Wij bieden u een programma dat werkt. Een programma voor uw medewerkers, zodat zij zich vitaler voelen en een programma voor uw leidinggevenden zodat zij uw organisatie veranderen in een positieve, vitale organisatie. Beide interventies zijn in te zetten als twee gescheiden trajecten maar uiteraard ook, voor een maximaal effect, als twee parallelle interventies. Meer weten? Maak een afspraak (026 442 4678) en we komen graag bij u langs.

Open inschrijvingsaanbod
Vanuit ons open inschrijvingsaanbod kunnen wij uw medewerkers op een tweetal manieren ondersteunen.

  • Stressbestendig leven en werken> – 2 dagen
    Voor medewerkers die willen voorkomen dat zij uitvallen door stress en een gebrek aan vitaliteit door werkdruk en spanningen.
    Eerstvolgende training: 20 en 21 juni 2019 – locatie Arnhem.
  • Effectief herstellen van stress en stress gerelateerde klachten – 4 dagen **)
    Voor medewerkers die al – een keer – uitgevallen zijn en willen herstellen en hun gedrag zodanig willen veranderen dat de kans op herhaling tot een absoluut minimum wordt beperkt.
    Eerstvolgende training: 5, 6 en 27 september & 14 oktober 2019 – locatie Arnhem.
  • **) Bij de 4-daagse trainingen wordt de deelnemer aanvullend op de trainingsdagen ook individueel begeleid tijdens telefonische consulten/coaching.

    Extra individuele coaching en counseling kan na het volgen van de training op wens van de deelnemer aanvullend worden bijgeboekt.

    En . . . . .

    U kunt ook voor de volgende trainingen en begeleidingstrajecten bij ons terecht.

  • Omgaan met emotioneel en agressief gedrag
  • Weerbaar(der) aan de telefoon
  • Fysieke weerbaarheid
  • Omgaan met verwarde mensen
  • Opvang en nazorg
  • Breng ze in beweging; beïnvloeding in het licht van de participatiemaatschappij
  • Shared decision making; ook de klant is een deskundige
  • Waardevol(ler) klantcontact
  • Klantgerichtheid en Hostmanship
  • Diverse KCC-trainingen
  • Klachtbehandeling en conflicthantering
  • Stresshantering
  • Verzuimvermindering
  • Omgaan met verzuim
  • Diverse teamtrainingen en events